PROGRAM TERKINI!

Sunday, March 13, 2016

Teknik Belajar Berkesan : Membaca Tangga Kejayaan


Bismillah,

Salah satu kesukaran pelajar bila berdepan peperiksaan adalah belajar diperingkat akhir. Ia dipanggil juga sebagai 'procrastination'. Belajar di saat akhir ada baik buruknya. Keburukannya adalah kita tidka sempat untuk membaca kesemua buku rujukan atau mengulangkaji ke semua mata pelajaran kerana masa yang suntuk.

Adakala dek kerana panik kita juga tidak fokus bagi membaca setiap mata pelajaran. Ini kerana kita serbasalah, membaca untuk sejarah terfikir mata pelajaran sains, membaca sains teringat pendidikan Islam belum pun disentuh.


Oleh itu bagi memastikan kita tidak kesuntukan masa, pilihlah untuk membuat ulangkaji dan membaca buku pelajaran diwaktu awal tahun lagi. Apabila mental sudah bersedia maka kita tidak akan merasa tertekan.

*** Berminat mengetahui lanjut bagaimana teknik membaca dan membuat nota, hubungi Al Ihsan Training & Motivation di nombor 0360386848 atau sms 01132320072

24 Februari 2015 team Al Ihsan berkongsi teknik Smart Learning di  SAM Tanjung Karang, Kuala Selangor. Pada waktu yang sama Dr Sakinah Salleh melancarkan buku terbaru beliau " Melakar Kehidupan Bahagia".


No comments:

Al Ihsan Training and Motivation

Al Ihsan Training and Motivation
Menyediakan perkhidmatan perundingan, ceramah, forum, diskusi, seminar, motivasi, latihan, kepimpinan, kaunseling untuk semua lapisan individu seperti pelajar, pekerja, ibu bapa, guru dan lain-lain.